Summa sidvisningar

måndag 26 maj 2014

PT, PT.

Generösa Patrick Rapp på Sport Performance Center i Västerås bjöd i lördags på möjligheten att under 30 minuter testa en PT, en Personlig Tränare alltså.
Helt gratis!

Självklart passade jag på - vilken superchans att få en så kompetent PT helt för sig själv under 30 minuter.

Min plan var att få chansen att öva på kettlebell-svingar.
Jag kan svinga, och gör det redan i min träning, men ville checka och finslipa tekniken.

Tyvärr har vänster sida i ländryggen krånglat och gjort ont under veckan, och i fredags fick det lov att bli ett akutbesök hos en kiropraktor,  vilket resulterade i att tänka om.

Frågade Patrick om det var möjligt att istället för ett träningspass, få diskutera min nuvarande träning och bolla idéer om hur jag kan utvecklas i densamma.

"Självklart!" blev svaret.

Och med facit i hand blev det - om möjligt - en ännu bättre PT-träff än från början.

Patrick är grym på att coacha.
Han är sådär "dryg" och ställer frågor om vilket mål jag har med min träning, vad jag vill bli bra på/i, hur tungt jag vill kunna marklyfta.
Det går liksom inte att sitta där och mesa och tro att du får facit av Patrick - och det menar jag på ett positivt sätt.

Du måste göra förarbetet, du behöver en tanke bakom varför du sitter hos en PT.

Därifrån coachar Patrick dig vidare.
Han läser av dig. Och coachar vidare. En process.

Om jag tycker det är värt att konsultera en PT?
Yes! Ja! ¡Si! Da!

Nu ska bara ryggen bli schysst igen - sedan är det bara att köra!

Tack Patrick Rapp och Sport Performance Center (www.sportperformancecenter.com) för denna chans - snart ses vi för att köra maxtester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar